23/09/2025
Από τις 2 Φεβρουαρίου 2026 ξεκινά η υποχρεωτική ηλεκτρονική τιμολόγηση (μέσω Παρόχου) για τις B2B συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων, ενώ παράλληλα προβλέπονται σημαντικά οφέλη για τις επιχειρήσεις που θα την υιοθετήσουν νωρίτερα. Η υιοθέτηση της υπηρεσίας Παρόχου πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό και για την εύκολη διαχείριση των τιμολογίων.
Με την Oxygen, μπορείτε να ξεκινήσετε άμεσα και με ασφάλεια την διαδικασία της ψηφιακής τιμολόγησης, ώστε να οργανωθείτε σωστά, εξασφαλίζοντας πλήρη νομοθετική συμμόρφωση με τις νέες απαιτήσεις.
Η υποχρέωση αφορά στην έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων σε κάθε πώληση αγαθών και παροχή υπηρεσιών μεταξύ επιχειρήσεων στην Ελλάδα, καθώς και προς επιχειρήσεις τρίτων χωρών (εκτός ΕΕ). Για τις πωλήσεις σε επιχειρήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων παραμένει προαιρετική. Εφόσον η αλλοδαπή επιχείρηση δεν αποδέχεται το ηλεκτρονικό τιμολόγιο, αυτό μπορεί να αποσταλεί με εναλλακτικό τρόπο.
Για τις συναλλαγές μεταξύ ημεδαπών επιχειρήσεων, η αποδοχή των ηλεκτρονικών τιμολογίων από τη λήπτρια επιχείρηση είναι υποχρεωτική. Αντίθετα, δεν υπάρχει υποχρέωση αποδοχής ηλεκτρονικού τιμολογίου από την ημεδαπή επιχείρηση στην περίπτωση συναλλαγών με επιχειρήσεις της αλλοδαπής (εντός ΕΕ ή τρίτων χωρών).
Το χρονοδιάγραμμα της εφαρμογής προβλέπεται να υλοποιηθεί σε δύο περιόδους, καθώς θα περιλαμβάνει και μεταβατικό χρονικό διάστημα, ώστε οι επιχειρήσεις να προσαρμοστούν ομαλά στη νέα διαδικασία:
Α’ Περίοδος - Μεγάλες επιχειρήσεις με ακαθάριστα έσοδα άνω του ενός εκατομμυρίου ευρώ (1.000.000 €) για το φορολογικό έτος 2023
2/2/2026 : Έναρξη υποχρεωτικής εφαρμογής
2/2 - 31/3/2026: Χρονικό διάστημα σταδιακής εφαρμογής της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, με παράλληλη χρήση προγραμμάτων διαχείρισης επιχειρήσεων (εμπορικό /λογιστικό, ERP) ή της ειδικής φόρμας καταχώρησης.
Β’ Περίοδος - Λοιπές επιχειρήσεις
1/10: Έναρξη υποχρεωτικής εφαρμογής
1/10 - 31/12: Χρονικό διάστημα σταδιακής προσαρμογής.
Όσες επιχειρήσεις επιλέξουν να εφαρμόσουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση δύο μήνες νωρίτερα από την εκάστοτε προθεσμία, (δηλαδή έως 1/12/2025 για την πρώτη περίοδο και έως 3/8/2026 για τη δεύτερη περίοδο εφαρμογής της ηλεκτρονικής τιμολόγησης αντίστοιχα), απολαμβάνουν:
Για τις υπόχρεες οντότητες που επιλέγουν να εκδίδουν ηλεκτρονικό τιμολόγιο μέσω Υπηρεσιών Παρόχου Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων, η δήλωση χρήσης ηλεκτρονικής τιμολόγησης της παρ. 2 του άρθρου 71Θ ΚΦΕ, υποβάλλεται σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 6 της υπό στοιχεία Α.1112/2025 απόφασης και σε κάθε περίπτωση έως και την 1.12.2025 ή την 3.8.2026 για τις υπόχρεες οντότητες της πρώτης ή της δεύτερης περιόδου αντίστοιχα.
Η ηλεκτρονική τιμολόγηση δεν είναι απλώς μια νέα υποχρέωση, αλλά μια ευκαιρία για:
Η Oxygen, ως Πιστοποιημένος Πάροχος Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης από την ΑΑΔΕ, προσφέρει μια ολοκληρωμένη λύση για όλες τις ανάγκες της επιχείρησής σας. Μέσω του Παρόχου από την Oxygen μπορείτε να εκδίδετε παραστατικά B2B & B2G με ασφάλεια, χωρίς χειροκίνητες διαδικασίες, με αυτόματη διαβίβαση στο myDATA.
Με βάση τη νέα νομοθεσία, η επιχείρησή σας παραμένει 100% νόμιμη, δίχως να απαιτούνται πολύπλοκες ενέργειες για την συμμόρφωσή σας.
Για περισσότερες πληροφορίες για την διαδικασία, μπορείτε να μας καλέσετε στο 215 215 4433 Δευτέρα - Παρασκευή 09.00 - 17.00 ή συμπληρώστε τη φόρμα ενδιαφέροντος εδώ.
Πηγή: www.taxheaven.gr